Този месец филм на Уди Алън оглави световния бокс офис за първи път в кариерата на 84-годишният режисьор. Причина за това “Един дъждовен ден в Ню Йорк” да е на върха е кризисната ситуация в световен мащаб.

Заради филма режисьорът даде под съд “Амазон Студио”, а преди това “Амазон” се отказа от договора си за създаването на четири филма с Уди Алън заради обвиненията срещу него в сексуално посегателство от страна на дъщеря му Дилън. Основните актьори, играли във филма, също се отрекоха от участието си.

“Един дъждовен ден в Ню Йорк” обаче бе пуснат от независими дистрибутори в множество страни извън САЩ, включително Франция, Испания, Мексико, Русия и България, като досега е спечелил глобално около 20,9 млн. долара. Предстои от 5 юни да бъде показван и във Великобритания. И така “Един дъждовен ден в Ню Йорк” се оказа филмът с най-голяма печалба в глобалния боксофис.

С идея за премиерата на филма във Великобритания Уди Алън говори пред британските медии.

“Никога не съм бил част от Холивуд клуба. Не ходя по партита. Не ме интересуват боксофиса или наградите. Спечелването на “Оскар” за мен има много малко значение от практическа гледна точка”, откровен бе той.

Алън заяви, че никога не е правил страхотен филм, но се надява, че когато пандемията свърши, ще получи шанса си за това. Той обясни: “Все още нямам усещането, че съм направил страхотен филм като тези на Федерико Фелини или Ингмар Бергман “Седмият печат” и “Крадецът на велосипеди”.

Няма да спра да се опитвам, защото макар да съм доста успешен, никога не съм било задоволен като артист. Не правиш филм, за да спечелиш награда. Моцарт никога не е създавал симфония с мисълта за трофей. Ако имам шанс и вирусът отшуми, може би преди да умра ще имам шанс да направя страхотен филм”.