Италианското правителство постепенно ограничи всички прояви, свързани с масово събиране на хора. От сряда всички училища в страната са затворени, засега до 15 март. В страната има над 3000 заразени от коронавируса и 107 починали от болестта. Случаи на вируса са регистрирани вече 19 от 20 района на Италия.
Икономиката на страната вече усеща последици от ситуацията, а сред най-засегнатите е туристическия сектор. Според някои прогнози той може да претърпи загуби на стойност 7,4 милиарда евро.
Барове във Венеция, които обикновено са пълни с туристи, предлагат безплатни напитки, за да привличат клиенти. Улиците на Милано и Рим са почти празни, след като хиляди планирани пътувания до там са анулирани. Много авиокомпании са спрели полетите си до Италия.
Германската авиокомпания “Луфтханза” отмени 7100 полета за март. От компанията поясниха, че повечето полети са вътрешни за Германия и такива до Италия. Причината е епидемията на коронавируса, което е довело и до по-малко заявки за билети. “Луфтханза” спира и всичките си полети до Израел поради нови регулации. В момента 150 самолета са приземени от общо 770, с които разполага компанията.
“Бритиш Еъруейс” отмени 400 полета, планирани за март. Повечето са за територията на Европа. Най-печелившият маршрути на компанията също пострада. 24 полета между лондонското летище “Хийтроу” и “JFK” в Ню Йорк бяха отменени. Това е единственият маршрут в света, който носи над 1 милиард долара печалба годишно.
Шефове на авиокомпании в Съединените щати са поискали от президента Доналд Тръмп и Белия дом да не предупреждават хората да не пътуват със самолети, съобщи CNN. Ръководителите на компании са изразили притеснения, че публични изявление от страна на администрацията по темата ще доведе до значително намаляване на желащите да летят и до големи финансови загуби.
Според предвиждания на Международната асоциация на въздушния транспорт авиокомпаниите в световен мащаб могат да претърпят загуби в размер на 113 милиарда долара, ако коронавирисът продължава да се разпространява. Загубите биха били близки до тези, които индустрията претърпя по време на световната финансова криза през 2008 г.